Zeer succesvol 2017 voor Luxor

Vr 02 februari 2018

In 2017 vierde Luxor Theater zijn honderdjarig jubileum, waren er meer dan 315.000 bezoekers, werd het voor de tweede keer uitgeroepen tot het meest gastvrije theater van Nederland door de ANWB en won het twee (van de drie) nationale Cultuurmarketing Awards.

Luxor 100 jaar
In december 2017 bestond het theater precies 100 jaar en dat is door alle regionale en landelijke media opgepakt. Speciaal voor het jubileum maakte Paul de Leeuw een voorstelling en ging theaterduo Waardenberg en De Jong de planken op met de dames van Toren C met alleen maar uitverkochte voorstellingen. Er was een expositie over 100 jaar Luxor in Rotterdam en de stad werd versierd met levensgrote foto’s van artiesten.

12,5% meer bezoekers
In 2017 mocht Luxor Theater meer dan 315.000 bezoekers verwelkomen: een stijging van meer dan 35.000 bezoekers (12,5%) en het hoogste aantal in vijf jaar. De Marathon – een coproductie van Luxor) was een groot succes met meer dan 54.000 bezoekers. Ook in 2018 gaat Luxor door met het coproduceren van voorstellingen, waaronder Fiddler on the Roof, die van 6 maart t/m 1 april in het nieuwe Luxor Theater staat. Daarnaast komen er steeds meer exclusievere series, zoals Sleeping Beauty on Ice, die van 20 februari t/m 4 maart in het nieuwe Luxor te bezoeken is.

Luxor valt in de prijzen
In september werd het Luxor Theater uitgeroepen tot meest gastvrije theater door ANWB-leden. Daarnaast won Luxor Theater twee van de drie nationale Cultuurmarketing Awards voor haar merkstrategie en één voor de campagne van De Marathon. Luxor werd ook genomineerd voor de Tinnen Ananas, de allereerste gastvrijheidsprijs van Rotterdam en voor Theater van het Jaar door de Vereniging Vrije Theater Producenten (VVTP).

Nieuws

Cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies. Als je verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Meer weten?

Meer informatie

X

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.