Luxor sterkste theatermerk van Zuid-Holland

Luxor Theater Rotterdam is een van de sterkste theatermerken van Nederland en zelfs het sterkste theatermerk van Rotterdam en Zuid-Holland. Dit werd bekendgemaakt door Hendrik Beerda tijdens een bijeenkomst van het ACMC (Associatie Culturele Marketing en Communicatie) op donderdag 17 maart in Amsterdam.

Luxor bezet de tweede plaats op de ranglijst van sterkste podiummerken in Rotterdam en Zuid-Holland en de 11e plaats in Nederland. Ahoy is het sterkste podiummerk en moet in Nederland alleen de Amsterdam Arena voor zich dulden. Er staan veel andere Amsterdamse podia in de top 10. Luxor moet Carré, De La Mar en het Utrechtse Beatrixtheater voor zich laten, maar laat bijvoorbeeld het Circustheater achter zich.

De culturele merkkracht wordt iedere twee jaar gemeten en is een belangrijke indicator voor de naamsbekendheid en het imago van de culturele instellingen. Hoe hoger de merkkracht, hoe hoger de merkwaarde en de aantrekkelijkheid voor bezoekers, artiesten, medewerkers en het bedrijfsleven.

Luxor Theater Rotterdam dankt haar hoge positie aan het toenemend aantal unieke producties, die alleen in Rotterdam te zien zijn (zoals Notenkraker on Ice) of in een beperkt aantal grote theaters in heel Nederland (zoals War Horse en Joe Jackson vanavond, vrijdag 18 maart). Daarbij draagt het toenemend aantal tv uitzendingen (Kinderen voor Kinderen, Sint & De Leeuw) en voorstellingsregistraties (Richard Groenendijk) hieraan bij. Luxor lift ook mee op de toegenomen populariteit van de stad Rotterdam. Het recente succes van de Oase Bar, een co productie van Luxor, is in dit onderzoek nog niet meegenomen.

De komende jaren hoopt Luxor haar merkkracht nog verder te verbeteren door nog meer unieke (Rotterdamse) producties te (co-)produceren, meer tv-uitzendingen te faciliteren en verschillende (soms verrassende) samenwerkingen aan te gaan: de samenwerking met Mothership bij de opening van het Dobberend Bos op dinsdag 15 maart is hier een goed voorbeeld van.

Luxor Theater Rotterdam zet de komende jaren in op unieke (Rotterdamse) producties, samenwerkingen met diverse relevante partijen (binnen en buiten cultuur), ondernemerschap en toonaangevende gastvrijheid om toegankelijk theater te bieden aan alle Rotterdammers.

Foto: Jeroen Everaers (Mothership) en Marc van Kaam (Luxor Theater) bij de opening van het Dobberend Bos

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen