Organisatie

Met twee unieke theaterzalen – het 106 jaar oude Luxor en sinds 23 jaar het nieuwe Luxor – is het Luxor Theater een van de grootste theaters van Nederland. We zijn niet alleen toonaangevend op het gebied van cabaret, musicals en (internationale) theaterconcerten, maar bieden ook een breed georiënteerde stadsprogrammering waarmee we lokale artiesten in de spotlight zetten en een opstap bieden voor (beginnende) theatermakers. Met Café Dox, ons inpandige horecagelegenheid die voor iedereen toegankelijk is, brengen we Luxor dichter bij de stad en de stad dichter bij Luxor. 

 

Missie
Luxor is een organisatie die zich onlosmakelijk wil verbinden met de Rotterdamse samenleving. Luxor wil in haar theaters (inter)nationaal entertainment van hoge kwaliteit bereikbaar maken voor alle Rotterdammers en met haar publieke programma structureel investeren in de ontwikkeling, verbinding en het geluk van alle inwoners van de stad. 

 

Visie
Eind 2028 hebben wij ons duidelijk verder ontwikkeld van een voornamelijk presenterend theater naar een theater met óók een maatschappelijke rol. We hebben naast ons grootschalig theateraanbod dan ook een plek gecreëerd waar we makers faciliteren in de zakelijke en productionele ontwikkeling van hun carrière. Met ruimte voor co-creatie en innovatie. En een centrale plek in de samenleving van Zuid waar bewoners, bezoekers en makers elkaar de hele dag ontmoeten. Een laagdrempelige, fijne plek waar iedereen iets beleeft, en waar alle Rotterdammers zich thuis voelen.

Directie en Medewerkers

 

DIRECTIE 

Marc van Kaam (foto: Khalid Amakran)

Algemeen Directeur
Marc van Kaam

 

Zakelijk Directeur
Ulrike Söbbeke


Secretariaat

Wilma van der Linden

PROGRAMMERING


Hoofd Programmering

Hillechien Steenbruggen

 
Stadsprogrammeur
Melisa Cijntje en Yorbi Guttierrez (Community Builder)

  

DEVELOPMENT


Hoofd Development

Elaha Abhar


Relatiebeheer en Fondsenwerving
Robin Ekkart en Salome Balderrabano (trainee)

 

 

  

FINANCIËN EN P&O


Coördinator Financiële afdeling
Dorine Ter Haseborg

Assistent Controller
Bea Bouwer-Keizerwaard
  

Financiële administratie
Marloes van der Meirsch en Maaike Schaberg

HR Adviseur
S. Chan

 

OPERATIONS


Hoofd Operations

Egbert Mellema


Coördinator Facilitair
Constance

 

Facilitair
John van Dommelen, Saloua Zouguarh, Anouk Hartog, Jara-Sophie Tees en Liza van Buijten (stagiaire)

 

Gebouwbeheer

Robbert Judels

Functioneel Beheerder ICT

Mark Hotting

  

MARKETING & CUSTOMER SERVICE 

Hoofd Marketing & Customer Service

José Sluijs

Coördinator Customer Service
Liane de Wit

Customer Service
Sharmila Ghoerai, Hans Harts, Alyssa Hadik, Sanne van Daele en Jens Vanneste

 
Marketing & Communicatie

Marit de Rek, Max Barendrecht, Iris van Dalen, Marlies van Noppen, Floor Boonstra, Ben van Bekkum, Sohaina Sarfaraz, Aniek Morren, Maud Stam (stagiaire) en Florine Koning (stagiaire)

 

PRODUCTIE


Hoofd Productie

Ivonne van Uden

Eventmanager
Gaby de Block, Lotte van Deventer, Lars Kesselring (productie-assistent) en Ilse Visser (stagiaire)

 

Cultureel producent
Wijnand Gomes en Dilan Tekin

 

Coördinator Theatertechniek
Fred Tamminga

 

Theatertechniek
René Klomp (Toneelmeester), Jan-Tonnis Fernhout, Arlo van Pelt, Len Nijs, Pieterjan Witte, Victor den Boer, Rudy van Loo, Bas Koole, Noud Roos en Jeroen Twisk

 

HOSPITALITY 


Hoofd Hospitality 
Koen Horsten

Coördinator

Rutger Heck, Ghislaine Prickartz, Ella Jane Douw


Dutymanagers

Luca Koster, Dimitri Versendaal en Collin Klaassen

Floormanagers

Danno Meulens, Linda van Beelen, Jennifer van der Stek, Lisanne Looye en Jenny van As.

 

Medewerker horeca

Ans de Jonge

 

Vrijwilligers
Caroline Bijl, Cees van Dongen, Marijke van Eekelen, Betty Eijkelenboom, Jeanine van den Ende, Anneke van den Corput-Fun, Jolanda Groenendijk, Erni van der Have, Lenie Heijboer, Joke Huigen, Marianne Koch, Corinne Koenderman, Hannie de Kreek, Lies Lieshout, Monique Lodder, Anneke Luijten, Marian de Moor, Will van Oort, Lia Pijpers, Daan Pleijsier, Marian Rebers, Anja Scholte-Pors, Babs Smit, Lucie Stoopendaal, Diet Vels, John Vrolijk, Anita Wadman, Liesbeth Wagter, Anne Maria Westerveld, Nelleke Wijnties, Jannie Zom, Henk Smit, Nanneke Hulleman-Hoornweg, Margreet Grundmeijer.

Vacatures

Wij zijn op zoek naar een:

 

 

Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht is voor Luxor behalve toezichthouder ook sparringpartner en klankbord van de organisatie.

 

De raad bestaat op dit moment uit zeven personen die hechten aan een goed intern samenspel, waarbij de verschillende expertises bijdragen aan de oordeelsvorming van de raad als geheel en aan een professioneel samenspel met de directeur / bestuurder. De Raad van Toezicht vergadert gemiddeld vijf keer per jaar. 

 

De Raad van Toezicht van het Luxor Theater bestaat uit:

Martin van Rijn
Voorzitter

Voorzitter van Aedes (vereniging van woningcorporaties)

Gert van Essen
Toezichthouder
Nelleke Weltevrede
Concernstrateeg VNG
Steve Sichtman
Vice President Sales & Alliances EMEA, Jitterbit
Berry van Wijk
Advocaat bij Houthoff Rotterdam
Aniel Autar
Notaris bij Kooijman Autar Notarissen
Judith Hartman
Bestuurder-directeur Impuls sociaal werk en welzijn Oldenzaal

Zet mij op de wachtlijst

Wenslijstje

Toegevoegd:

Ga naar wenslijstje