Geweest

  • Geweest
    Wo 15 mei 2013 ⋅ 20:00

Schudden
We vieren het maar

De Pers over 'We vieren het maar'

Trouw: Schudden weet alle zintuigen te raken * * * *

  • Emiel de Jong en Noël van Santen hebben met hun uitbundige en levendige fantasie weer alles uit de hoge hoed getoverd. Een bonte stoet mensen die je in al hun onvolkomenheid ziet, en dat maakt het vaak grappig, schrijnend én ontroerend.
  • De overgangen zijn om te zoenen zo geraffineerd en soms bijna ongemerkt.
  • Schudden weet de zintuigen op alle fronten te raken met ‘We vieren het maar’. 
  • De bijna terloopse choreografie van de bewegingen, het stille spel, maar ook de grappen - zowel visueel als tekstueel- zijn heerlijk.

Fok.nl

  • Spelen met woorden, plaatsvervangende schaamtes en voornamelijk moderne slapstick zorgen voor een frisse voorstelling, die geen minuut verveelt. 
  • De vierde nominatie voor de belangrijkste cabaretprijs is eigenlijk alweer binnen.
  • Dit is een voorstelling die je moet zien.
  • De grenzeloze fantasie van Emiel en Noël is fascinerend en het prachtige decor biedt plaats voor geloofwaardige en interessante verhalen.
  • Naast rake grappen is er wel degelijk plaats voor emotie en het programma heeft daarin de perfecte balans gevonden.
  • Dit is cabaret op een manier die je niet vaak ziet. 

NRC: Schudden speelt treffende types * * * *

  • Treffende slices of life, allemaal gespeeld door hetzelfde tweetal, zonder verkledingen (…) en zonder opzichtige stemverdraaiingen (…).
  • Een nominatie zou weer op zijn plaats zijn.

Theaterkrant: Schudden moet nu de Poelifinario maar eens winnen * * * * *

  • Sinds hun eerste programma in 1995 is hun fysieke spel steeds verder verfijnd, waardoor hun timing inmiddels perfect is.
  • Doordat de personages vaker terugkomen, ontstaat een fijn web van verbindingslijntjes waarvan de uiteinden zorgvuldig worden afgehecht.
  • Pijnlijk schurend is het af en toe, op andere momenten overheerst de weemoed of juist de hilariteit, zoals in de sublieme act waarin De Jong een flamencodans paart aan culinaire krachtpatserij.
  • wat is het knap hoe deze twee energieke mannen zich binnen het fysieke cabaret blijven ontwikkelen. In We vieren het maar vallen ze geen enkele keer in herhaling en kloppen alle details.
  • De drie voorgaande voorstellingen van Schudden werden genomineerd voor de Poelifinario. Laten ze hem nu maar eens winnen.

Volkskrant * * *

  • Op non-verbale momenten is Schudden op z’n best
  • Op die non-verbale momenten is Schudden op zijn best en komt het café echt tot leven 

De heren van Schudden, Noël van Santen en Emiel de Jong, houden van de dwalende mens. We zijn tenslotte allemaal de weg weleens kwijt. Zelf staan ze regelmatig kort stil met hun natte vinger in de lucht om de juiste windrichting te bepalen, terwijl hun voeten wegzakken in de klei.
Als je levenslust is veranderd in levenslast en je bent met je doelen gaan dolen dan voelt dat niet als een feestje, en ook al ben je de weg kwijt, je bent er nu toch, dus dan vieren we het maar.
Lees wat de pers schreef over de voorstelling!

De Pers over 'We vieren het maar'

Trouw: Schudden weet alle zintuigen te raken * * * *

  • Emiel de Jong en Noël van Santen hebben met hun uitbundige en levendige fantasie weer alles uit de hoge hoed getoverd. Een bonte stoet mensen die je in al hun onvolkomenheid ziet, en dat maakt het vaak grappig, schrijnend én ontroerend.
  • De overgangen zijn om te zoenen zo geraffineerd en soms bijna ongemerkt.
  • Schudden weet de zintuigen op alle fronten te raken met ‘We vieren het maar’. 
  • De bijna terloopse choreografie van de bewegingen, het stille spel, maar ook de grappen - zowel visueel als tekstueel- zijn heerlijk.

Fok.nl

  • Spelen met woorden, plaatsvervangende schaamtes en voornamelijk moderne slapstick zorgen voor een frisse voorstelling, die geen minuut verveelt. 
  • De vierde nominatie voor de belangrijkste cabaretprijs is eigenlijk alweer binnen.
  • Dit is een voorstelling die je moet zien.
  • De grenzeloze fantasie van Emiel en Noël is fascinerend en het prachtige decor biedt plaats voor geloofwaardige en interessante verhalen.
  • Naast rake grappen is er wel degelijk plaats voor emotie en het programma heeft daarin de perfecte balans gevonden.
  • Dit is cabaret op een manier die je niet vaak ziet. 

NRC: Schudden speelt treffende types * * * *

  • Treffende slices of life, allemaal gespeeld door hetzelfde tweetal, zonder verkledingen (…) en zonder opzichtige stemverdraaiingen (…).
  • Een nominatie zou weer op zijn plaats zijn.

Theaterkrant: Schudden moet nu de Poelifinario maar eens winnen * * * * *

  • Sinds hun eerste programma in 1995 is hun fysieke spel steeds verder verfijnd, waardoor hun timing inmiddels perfect is.
  • Doordat de personages vaker terugkomen, ontstaat een fijn web van verbindingslijntjes waarvan de uiteinden zorgvuldig worden afgehecht.
  • Pijnlijk schurend is het af en toe, op andere momenten overheerst de weemoed of juist de hilariteit, zoals in de sublieme act waarin De Jong een flamencodans paart aan culinaire krachtpatserij.
  • wat is het knap hoe deze twee energieke mannen zich binnen het fysieke cabaret blijven ontwikkelen. In We vieren het maar vallen ze geen enkele keer in herhaling en kloppen alle details.
  • De drie voorgaande voorstellingen van Schudden werden genomineerd voor de Poelifinario. Laten ze hem nu maar eens winnen.

Volkskrant * * *

  • Op non-verbale momenten is Schudden op z’n best
  • Op die non-verbale momenten is Schudden op zijn best en komt het café echt tot leven 

Kalender

Mei 2013
ma di wo do vr za zo
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Genres

Deze site gebruikt cookies

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies. Als je verder gaat op onze website gaan we ervan uit dat je dat goed vindt. Meer weten?

Meer informatie

X

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.