Veelgestelde vragen

Account

Inloggen lukt niet: 

  • De gebruikersnaam kan alleen een e-mailadres of mobiele telefoonnummer zijn. 
  • Het is langer geleden dat een account is aangemaakt, dan moet er een nieuw onlineaccount worden aangemaakt. Wanneer dit met hetzelfde e-mailadres gebeurt voegen wij na de zomer de accounts samen.
  • Je had alleen kaarten voor een geannuleerde voorstelling, dan moet er een nieuw account worden aangemaakt.

Bevestiging/ Tickets / nieuw wachtwoord komt niet binnen in de mail:

  • Controleer de ongewenste mail, vooral bij g-mail en hotmail.
  • Wanneer de spamfilter heel streng staat dan komen soms onze mails niet binnen, je moet ons dan als gewenste afzender markeren. 

Retourbeleid

De voorstelling waar ik heen zou gaan is door Luxor geannuleerd, wat gebeurt er met mijn kaarten?

Indien er een voorstelling is geannuleerd vanuit Luxor of vanuit de producent zorgen wij ervoor dat het aankoopbedrag van de kaarten zo snel mogelijk weer terug wordt gestort naar de rekening van de kaartkoper.

Ik heb mijn geld voor een geannuleerde voorstelling nog niet ontvangen:

Vaak is het bedrag eerder gestort dan in de mail was aangegeven, dus kijk ook even in de eerdere maanden op uw rekening. De tegenrekening kan staan op de naam Stichting Luxor Theater Rotterdam of op de naam Mollie (ons betaalplatform) Kun je niet vinden, neem dan contact op via kassa@luxortheater.nl onder vermelding van het ordernummer. 

Ik heb kaarten voor een voorstelling maar kan hier onverhoopt niet bij aanwezig zijn, wat gebeurt er met mijn kaarten? 

Geen zorgen. Je kunt je kaarten tot aanvang van de voorstelling inwisselen voor een waardebon of laten omboeken naar een andere voorstelling in ons theater. Indien je kaarten om wil laten boeken kost dit €2 administratiekosten per kaart.

 

De voorstelling waar ik heen zou gaan is door Luxor verplaatst naar een nieuwe datum, wat gebeurt er met mijn kaarten? 

Je kaarten worden automatisch omgeboekt naar de nieuwe voorstellingsdatum en blijven dus geldig. Indien je na omboeking alsnog je kaarten wilt retourneren kun je de kaarten tot aanvang van de voorstelling inwisselen voor een waardebon of laten omboeken naar een andere voorstelling in ons theater. Indien je kaarten om wil laten boeken naar een andere voorstelling kost dit €2 administratiekosten per kaart. 

  

De voorstelling waar ik heen zou gaan wordt verplaatst maar er is nog geen nieuwe datum bekend, wat gebeurt er met mijn kaarten?

In dit geval vragen we je de kaarten nog even te bewaren tot we een nieuwe datum voor de voorstelling hebben gevonden. Indien er een nieuwe datum is worden je kaarten automatisch omgeboekt naar de nieuwe voorstellingsdatum en blijven dus geldig. 

   

 

Over online kaarten kopen

Kaarten niet kunnen printen vanuit de mail

Dat klopt, in ons nieuwe systeem gebeurt alles vanuit je persoonlijke pagina. Ook het downloaden of printen van de tickets. 

Ik had kaarten voor een geannuleerde voorstelling, maar heb nog geen bericht ontvangen: 

Dat klopt, bij ons gaan de meeste voorstellingen pas na de zomervakantie in de verkoop. We zullen je tijdig informeren wanneer je kaarten had voor een voorstelling in de Corona periode. 


Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Is mijn bestelling wel gelukt?

Controleer de map waarin jouw SPAMberichten terechtkomen in je e-mailprogramma. Ook is het belangrijk dat je na je online betaling klikt op 'Voltooien' om terug te keren op de website. Als de betaling gelukt is, moet je binnen een uur de kaarten ontvangen.

 

Ik weet mijn inloggegevens niet meer. Hoe kan ik nu inloggen?

Je dient eenmalig een account aanmaken. Heb je dat al gedaan dan kan je hier de inloggegevens opvragen: Verstuur mijn inloggegevens naar mijn e-mailadres.
 

Ik weet mijn inloggegevens niet meer en kan deze ook niet opvragen omdat mijn e-mailadres verouderd is. Wat nu?

Stuur een e-mail met jouw oude én nieuwe e-mailadres naar kassa@luxortheater.nl. Wij passen het zo snel mogelijk aan.
 

Ik heb kaarten gekocht via iDeal maar ik krijg ze niet binnen. Wat nu?

Soms zijn er storingen bij iDeal (zie hiervoor beschikbaarheid.ideal.nl). Zie je dat er foutmeldingen zijn bij je bank, neem dan met de kassa contact op over jouw kaarten: 010 - 4843333 of kassa@luxortheater.nl.
Ook kan het zijn dat je de betaling nog niet definitief hebt voltooid (en terugkomt op de Luxor website) omdat je op een telefoon of tablet bestelt en de knop 'Voltooien' niet goed kunt zien. Klik op de knop Voltooien.
 

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Als je e-tickets of mobile tickets koopt, ontvang je direct een e-mail met de link van de e-tickets/mobile tickets wanneer de betaling bevestigd is. Wanneer je kiest voor kaarten per post, dan ontvang je je kaarten binnen 3 weken thuis. (vanwege de zomersluiting worden de kaarten pas half augustus verzonden)  NB: Als de voorstelling binnen vijf werkdagen plaatsvindt, kan je de kaarten afhalen aan de kassa van het theater (op vertoon van je reserveringse-mail).
 

Ik heb mijn online bestelde kaarten nog niet ontvangen, en de voorstelling is al deze week. Wat nu?

Als je de kaarten op de dag van de voorstelling nog niet ontvangen hebt, kan je deze afhalen aan de kassa van het theater waar je naartoe gaat op vertoon van je bevestigingse-mail.
 

Ik heb plaatsen besteld/ontvangen via de website, kan ik deze nog annuleren of wijzigen?

Momenteel is dat helaas niet mogelijk.
 

Hoeveel kost het om online te reserveren?

Als je online boekt, betaal je € 3 transactiekosten (ongeacht aantal kaarten). Kaarten verzenden per post: + € 5 per transactie. (Vanwege de zomersluiting worden de kaarten pas half augustus verzonden.) 

Hoe kan ik mijn gekochte kaarten op mijn smartphone laden?

Lees hier de handleiding voor mobile tickets
 

Moet ik mijn e-tickets uitprinten of scannen jullie ook kaarten vanaf een smartphone?

Wij kunnen scannen vanaf je telefoon. Het liefst mobile tickets, maar een duidelijke streepjescode kan ook. Zorg ervoor dat je schermverlichting fel genoeg is en dat je gemakkelijk naar meerdere kaarten kunt swipen.

 

Kan ik smart tickets aan iemand anders geven?

Nee. De kaarten zijn niet overdraagbaar. Je dient zelf aanwezig te zijn op de avond van de voorstelling.

 

Kan ik voor meerdere producties smart tickets kopen?

Nee. Bij smarttickets dien je per productie een transactie af te ronden. Wil je voor meer voorstellingen kaarten kopen, moet je meerdere transacties voltoooien.

 

Algemeen

 

Ik kan de voorstelling niet vinden op de website:

Wij zijn momenteel bezig met het invullen van de website. Om teleurstellingen te voorkomen staan daar alleen voorstellingen die al definitief zijn. Vanaf half augustus zullen wij op de website en via de nieuwsbrief communiceren wanneer er voorstellingen in de verkoop gaan. 

Voor sommige voorstellingen gelden afwijkende voorwaarden. Wat betekent dat?

Voor een aantal voorstellingen gelden andere voorwaarden dan voor de meeste voorstellingen. Zo gelden er geen reguliere paskortingen, kunnen de kaarten niet omgeboeken of geretourneerd worden, kunnen we reeds gekochte kaarten niet terugnemen of inwisselen voor een waardebon, en is een gratis drankje (in de pauze) niet inbegrepen. Dit geldt alleen voor de voorstellingen waarbij dit expliciet vermeld staat.


Ik heb een Luxor waardebon. Hoe kan ik die verzilveren?

Een Luxor waardebon kan je bij een telefonische reservering of aan de kassa verzilveren, of bij het online bestellen van kaarten.
 

Kan ik kaarten voor het nieuwe Luxor ook aan de kassa van het oude Luxor Theater afhalen?

Dat kan zeker. Bekijk hier de openingstijden.
 

De voorstelling is uitverkocht, komen er nog kaarten vrij?

Kort voor, of op de voorstellingsdag zelf, komen er soms nog kaarten terug in de verkoop. Het loont soms de moeite om toch nog even met de kassa te bellen op telefoonnummer 010 - 484 33 33. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om vanaf een uur voor aanvang een volgnummer op te halen. Niet afgehaalde kaarten worden dan enkele minuten voor aanvang alsnog verkocht.
 

Zit er een gratis pauzeconsumptie in mijn kaartprijs?

Bij de meeste voorstellingen krijg je een gratis drankje aangeboden (als er geen pauze is, krijg je je consumptie na afloop van de voorstelling). Voor sommige voorstellingen gelden afwijkende voorwaarden. Indien je een gratis pauzeconsumptie krijgt staat dit aangegeven op de voorstellingspagina.
NB: Voor alle voorstellingen in Club Luxor geldt dat een drankje niet in de prijs is inbegrepen
 

Hoe kom ik aan een affiche van de voorstelling?

Wanneer affiches van de voorstelling verkocht worden, gebeurt dit bij de Theatershop (nieuwe Luxor) of speciale merchandise-kraam in de centrale foyer (oude Luxor). Affiches die in het theater hangen zijn helaas niet beschikbaar voor publiek.
 

Ik wil de nieuwsbrief ontvangen. Wat moet ik doen?

Je dient hiervoor een account aan te maken en vervolgens onderaan het formulier aan te geven dat je de nieuwsbrief wilt ontvangen.
 

Kan ik mijn cadeaubonnen bij jullie besteden?

Wij accepteren Theater- en Concertbonnen en de Podiumcadeaukaart. Om deze te verzilveren kan je naar de kassa van het theater komen. Wij accepteren geen VVV-bonnen of Nationale Musicalbonnen.


 

Over voorstellingen bezoeken met kinderen

 
Kan ik met een baby naar de voorstelling?

Nee, dit kan helaas niet. Bij kindervoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Kinderen jonger dan deze leeftijdsindicatie kunnen wij helaas niet toelaten. Niet alleen is een voorstelling voor de baby wellicht te indrukwekkend, ook kan de baby overlast bezorgen voor de overige bezoekers. 


 

Waarom is er een leeftijdsindicatie?

Bij kinder- en jeugdvoorstellingen staat een leeftijdsindicatie. Deze indicatie geeft aan voor welke leeftijdscategorie de voorstelling is gemaakt. Deze is gebaseerd op de inhoud en de lengte van de voorstelling. Kinderen jonger dan deze richtleeftijd kunnen de voorstelling voor de spelers en andere bezoekers verstoren. Wij vragen of je hier rekening mee wilt houden.
 

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Zijn er stoelverhogers?

Jazeker. In beide theaters beschikken we over een flink aantal stoelverhogers, zodat de allerkleinsten de voorstelling ook goed kunnen zien.
 

Ik kom met een klein kind naar de voorstelling. Kan ik de kinderwagen / buggy ergens kwijt?

Geen probleem. Vraag aan onze medewerkers bij de garderobe waar je de buggy neer kunt zetten.
 

Mogen kinderen alleen naar de voorstelling?

Wij raden aan om kinderen tot 16 jaar altijd met een volwassene naar de voorstelling te laten gaan.

 

Over mindervaliden

Ik wil plaatsen reserveren voor een rolstoelgebruiker. Hoe kan ik dat doen?

Helaas kan je rolstoelplaatsen niet online reserveren. Neem contact op met onze kassa om te reserveren: 010 - 484 33 33 of kassa@luxortheater.nl.
 

Zijn er plaatsen voor slechthorenden?

Nee, geen speciale plaatsen want slechthorenden kunnen op iedere stoel in het nieuwe Luxor Theater gebruikmaken van de aanwezige FM installatie (kinbeugel of inductielus), en op iedere stoel in het oude Luxor Theater gebruikmaken van de aanwezige infrarood installatie (kinbeugel of inductielus). Apparaten zijn te leen aan de informatiebalie.


Zijn er plaatsen voor slechtzienden?

Bij voorstellingen houden wij per voorstelling een zeer beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor slechtzienden. Wanneer je een voorstelling in Club Luxor bezoekt, boek dan een kaartje op het toneel en geef bij je theaterbezoek aan onze medewerkers aan dat je slechtziend bent.

 
 

Over de Podium Cadeaukaart

Kan ik mijn Podium Cadeaukaart ook gebruiken voor het online bestellen van kaarten?

Ja. Je kunt in het betaalproces (een deel van het bedrag) betalen met jouw Podium Cadeaukaart.
 

Kan ik mijn Podium Cadeaukaart ook gebruiken voor het telefonisch bestellen van kaarten?

Jazeker. Bel 010 - 484 33 33 en houd uw Podium Cadeaukaart bij de hand.
 

Ik heb een Theater en Concertbon kan ik die online verzilveren?

Helaas is de papieren Theater-en Concertbon (de voorloper van de Podium Cadeaukaart) niet online te gebruiken. Als je via de website kaarten koopt, dan kan je op de dag van de voorstelling met je entreebewijs en bon langs de kassa komen en dan verzilveren wij deze alsnog voor je.


 

Staat je vraag er niet bij?

Mail ons je vraag! Misschien kunnen we hem hier in deze lijst opnemen. Stuur een email naar: kassa@luxortheater.nl

Cookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content van derden af te beelden, zoals ook video’s, en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld media van derde partijen, zoals video's, gaan vaak gepaard met cookies. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen